Välj en sida
Som rehabträning har jag tränat vattenjogging med flytbälte runt midjan. Enkelt och skonsamt för kroppen. Bilden har jag lånat här.

Som rehabträning har jag tränat vattenjogging med flytbälte runt midjan. Enkelt och skonsamt för kroppen. Bilden har jag lånat här.

Jag har provat på en ny träningsform i rehabiliteringssyfte nämligen vattenjogging. Att springa eller gå i en bassäng är mer skonsamt för lederna i kroppen och något som jag är i stort behov av just nu. Jag råkade ut för en muskelbristning i vaden strax före lucia. Jag får inte springa på ett par månader men cykling är okej enligt läkaren.

Det är svårt att sia om skidåkningen på Vasaloppet. Ortopeden säger att jag kan dubbelstaka men helst inte diagonala för mycket. Under julsemestern i fjällen var ju tanken att jag skulle samla på mig en väldigt massa skidmil i kroppen, i stället blev det 13 km dubbelstakning totalt. Maken har peppat och vi har ritat om målen en smula.

När det är dags för Vasaloppets öppna spår står jag (och maken) på startlinjen. Tillsammans tuffar vi på i sakta mak, njuter av upplevelsen och atmosfären. Planen är att ta ”en tia” i taget (varje kontroll ligger ju med ca 10 kilometers mellanrum) och tar det stopp, hugger till eller orken tryter så kliver jag av.

Det känns okej och jag är jag faktiskt glad och förväntansfull inför mina nya mål. Jag hoppas kunna samla ihop några tior i alla fall…

Här kan du läsa en bra artikel om vattenlöpning.

Pin It on Pinterest